What happened in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jis en Cait - WaarBenJij.nu What happened in Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jis en Cait - WaarBenJij.nu

What happened in Vegas

Blijf op de hoogte en volg Jis en Cait

19 Mei 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Sorry guys, jullie weten wat ze zeggen. What happens in Vegas, stays in Vegas!

Nee, grapje. Wat wij in Las Vegas hebben beleefd, is absoluut veel te leuk om niet over te vertellen. Na een reis van dik 2,5 uur vanuit Zion reden we rond half 10 's avonds Las Vegas in. Het was inmiddels donker geworden en we konden de neonlichten van de stad al op kilometers afstand zien. Een aparte gewaarwording. Van tevoren hadden we een RV park opgezocht en notabene nog gebeld om te vragen of ze plek hadden voor ons. Toen we het terrein opreden, stuitten we op de man die we aan de telefoon hadden gehad. Hij zei 'I don't have a spot for you'. Wij dachten dat hij grappig probeerde te zijn, omdat we twee uur geleden nog gebeld hadden. Hij bleef echter volhouden dat er geen plek voor ons was. Ook kon er geen lach van z'n gezicht. Wij dachten: oke dude de grap is over. Maar wat bleek: hij wilde ons niet toelaten op het RV Resort, omdat we geen echte RV hadden, maar een campervan. Seriously?! Ja, hij was bloedserieus en beweerde dat Jis niet had verteld dat we een campervan reden (DUS WEL). Voordat we die man alle hoeken van de camping wilden laten zien, zijn we er maar snel vandoor gegaan. Een ongelofelijke lamlul. Maargoed, als jij ons geld niet wilt, dan gaan we toch naar je concurrent. Die lag een paar honderd meter verderop: KOA Circus Circus. Nog goedkoper ook en hier mochten we gewoon slapen. Waarschijnlijk dacht die man dat we een of ander drugsbusje hadden ofzo. Komt vast door Bruce, die ziet er ook wat onguur uit. Op deze camping hebben we even snel de afwas gedaan en zijn lekker gaan slapen. De volgende ochtend zouden we namelijk onze dierbare Bruce moeten inleveren..

Next morning: Na een warme douche zijn we als twee bezetenen de bus gaan uitruimen. Wat een zooi habben wij in de afgelopen 4 weken verzameld. Tijdens het opruimen kwamen we een voor een weer dingen tegen die we een tijdje kwijt waren geweest: Inclusief een bodylotion. Helaas was deze fles met anderhalve liter naar kokos geurende lotion onder een van de achterbanken gerold en open gegaan. Het rook lekker, maar het opruimen was minder leuk. We hebben ongeveer alle papieren handdoekjes uit de badkamer gebruikt om het enigzins weg te kunnen krijgen. Jis had in haar opruimwoede nog een essentieel document weggegooid: een papiertje waarop de kilometerstand van Bruce voor vertrek stond vermeld. Even sloeg de paniek toe, maar na een belletje met Escape werd al gauw duidelijk dat alles tegenwoordig ook digitaal bijgehouden wordt. Thank God! Rond 9 uur begon Bruce aan zijn 'green mile', een paar emotionele kilometers. Aangekomen bij Escape bleek dat we een dag te vroeg waren :') Blijkbaar hadden we nog een dagje met Bruce in Las Vegas, maar we hadden hem niet meer nodig, dus we hebben hem maar meteen ingeleverd (Nog steeds geen idee hoe we ons hebben kunnen vergissen...). Tijdens de afhandeling kwam de man van Escape met een wat verschrokken gezicht naar ons toegelopen. "You guys made a lot of miles... you went 640 miles over the limit of 2500 miles'. We hadden al verwacht dat we bij moesten betalen, omdat we extra miles hadden gemaakt. Maar nooit dat het zo veel zou zijn! 'Dat is dan $174 alstublieft'. Auw. Een troost, we hebben álles gezien en hadden het niet korter kunnen doen. Ook zijn we best een een beetje trots dat we zoveel miles hebben gemaakt, wat neerkomt op een totaal van 5054 km! Aan de overkant van de straat stond meteen een taxi voor ons klaar die ons naar ons motel wilde brengen.

Ons motel bevond zich in Downtown Las Vegas, vlak bij Fremont; het oude gedeelte van de stad. We kwamen er wat vroeg aan, maar dat was gelukkig geen enkel probleem. Toen we de kamer zagen, waren we Bruce praktisch meteen vergeten (sorry Bruce). Een enorm bed, een tv, een bad en KOFFIE. Hier waren we aan toe. Nadat we even bijgekomen waren, besloten we Fremont te gaan verkennen. Fremont is het oude Las Vegas, vol met gift shops, straatartiesten en kleine casino's. Onderweg naar Fremont kwamen we langs de Gold & SIlver Pawn Shop van het programma Pawn Stars op Veronica. Er stond een hele rij voor de ingang, maar we waren toch vrij snel binnen. Helaas waren de mannen van tv er vandaag niet, maar Cait heeft toch een leuk souveniertje gekocht.
Een poosje later kwamen we bij Fremont Street. Het eerste wat we zagen was The Heart Attack Grill, waar mensen met een gewicht vanaf 350 lbs (160 kg) gratis eten. Enkele burgers op het menu: van een bescheiden Single Bypass Burger tot de Worlds Highest Calorie Burger die goed is voor 9.982 calorieën. Op de voorgevel stonden slagzinnen als "Fighting anorexia since 2005" en "Cash only, because you might die before the check clears". Wij zijn maar buiten een straal van 10 meter van dit restaurant gebleven. Toen we verder liepen kwamen we een straatartiest tegen; een goochelaar. Deze man presteerde het om onder onze ogen een 10 dollar biljet waar Cait haar naam op had geschreven, tevoorschijn te toveren uit de binnenkant van een dichte sinaasappel. (WAAAAATTT???!!) Werkelijk geen idee hoe hij dit voor elkaar kreeg. Nadat we ongeveer alle souvenierwinkeltjes gezien hadden en zere voetjes kregen, zijn we terug naar het motel gelopen, om uit te gaan zoeken waar we die avond wilden gaan stappen. Dit werd uiteindelijk TAO Nightclub in The Venetian. Niemand minder dan Kim Kardashian viert hier elk jaar haar verjaardag. Onwetend als wij toen nog waren, kochten we via internet 2 kaartjes. Omdat we Bruce natuurlijk niet meer hadden, besloten we om er heen te lopen zodat we terug een taxi zouden kunnen nemen. Fabulous en al in onze party outfit gingen we op weg. Natuurlijk begon het te regenen toen we er bijna waren (makes sense, right?). Daar werden we niet vrolijk van, maar ons humeur veranderde toen we bij TAO aankwamen. De kaartjes die wij zo braaf gekocht hadden, bleken overbodig. We werden meteen aangesproken door een jongeman die er werkte. Hij loodste ons mee naar binnen, gaf ons een plekje bij zijn VIP tafel en we kregen een polsbandje om heel de avond gratis drankjes te halen. We hadden een geweldige plek en een geweldige avond. We waren natuurlijk niet de enige meiden die een voorkeursbehandeling kregen. We hebben de hele avond samen met nog veel meer meiden gefeest, waaronder 3 uit Brazilië en 2 uit Engeland. Rond een uurtje of 4 hadden we geen gevoel meer in onze tenen en besloten we om een taxi te gaan zoeken bij The Venetian. Tijdens het zoeken vergaapten we ons aan een limousine en tot onze verbazing sprak de chauffeur ons vriendelijk aan met de woorden "Where do you guys need to go". WIj antwoordden: "Thank you but we don't have that kind of money". Dat bleek echter geen enkel probleem, want de beste man ging toch richting huis en wilde ons wel even afzetten. Nadat we 80 keer hadden gezegd dat we dat niet konden aannemen, dachten we. 'Oké, fine by us, als je er zo op staat.' We hadden immers allebei hakken aan die prima als wapen konden fungeren, mocht dit nodig zijn :'). Dat was natuurlijk onzin, want de man was heel aardig en bracht ons netjes thuis. BEST NIGHT EVER! Wisten wij veel dat het nog veel beter zou worden..

De volgende dag moeten we vroeg op om onze nieuwe huurauto te gaan halen in de parkeergarage van het Hard Rock Hotel. Wij hadden gerekend op een bescheiden en misschien ietwat gedateerde auto (net als Bruce). En dus, toen we bij de garage aankwamen en een gloednieuwe Fiat 500 Lounge aantroffen, waren we meer dan verbaasd en super enthousiast. De perfecte auto om de laatste twee weekjes van onze reis mee te cruisen. Bruce had zijn eigen charme, maar hier voelden wij ons toch ook wel heel erg in thuis. De rest van de middag zijn we Las vegas Boulevard gaan verkennen, oftewel 'The Strip'. We hebben de lobby's van The Wynn, Circus Circus, Bellagio en New York-New York bewonderd. Tijdens deze wandeling konden we letterlijk geen enkele propper voorbij lopen zonder dat zij ons probeerden over te halen om naar hun club te komen. De keuze was reuze: Tiësto in Hakkasan, Afrojack in Omnia en Big Sean in Drai's. Even hebben we overwogen om die avond weer te gaan, maar zodra we ons bed raakten hadden we kracht niet meer. TAO had z'n tol geëist en we wilden onze laatste avond (morgenavond) nog kunnen knallen!

Na een goede nacht slaap en een ontbijtje zijn we met onze nieuwe Fiat naar The Strip gereden. We konden gratis parkeren onder The Cosmopolitan (ook dit hadden wij niet verwacht: je kunt werkelijk waar overal gratis parkeren). Een hotel met weer een schitterende lobby en een indrukwekkend casino. We waren inmiddels al behoorlijk op de hogte van alle feestjes die er 's avonds zouden zijn, maar wilden natuurlijk de beste kiezen. Het was immers onze laatste nacht in Vegas. Op een gegeven moment kwamen we de propper van XS tegen, de nightclub van The Wynn. Hier zou David Guetta draaien en hij beloofde ons geen rij bij de ingang, een VIP gedeelte afgesloten van vervelende mannen (haha) en de hele avond drankjes. Dit aanbod konden wij natuurlijk niet weigeren. We hebben onze mooiste jurkjes uit de kast (lees: koffer) getrokken en Cait had die middag nog bloedmooie nieuwe high heels gekocht, aangezien ze op haar eigen hakken niet nog een avond kon lopen vanwege de blaren die ze veroorzaakt hadden. Dan maar nieuwe blaren op nieuwe plekken :') Om 22:30 uur kwamen we aan bij XS in The Wynn. Sebastian bracht ons netjes naar binnen. Toen we aankwamen wij onze tafel, bleek deze vlak bij de Main Stage te zijn. We waren sprakeloos. Rond 1 uur kwam David Guetta op, hij liep vlak langs onze tafel en we zijn de hele avond op zo'n 10 meter afstand van hem volledig losgegaan. En met ons de hele club, inclusief Calvin Harris, Ed Sheeran, Niall Horan en Nina Dobrev die ook kwamen feesten. Lucky us. Het was heel onwerkelijk om deze mensen in real life te zien en we weten zeker dat deze avond niet snel overtroffen kan worden. De club zelf was namelijk ook nog eens schitterend en staat blijkbaar als zes jaar op nummer 1 in de VS (is ons verteld).
De volgende ochtend besloten we David Guetta weer op te zoeken. Dit keer bij Encore Beach Club voor een goede poolparty Las Vegas Style (wederom op de guestlist natuurlijk, muahahaha).

Onze verwachtingen van Vegas bleken achteraf maar voor een gedeelte waar. Ja, je kunt er heel goed feesten MAAR het kost je als vrouw geen ene drol (alleen een taxi....tenzij je een gratis limo tegenkomt). We hebben dan ook erg medelijden met de mannen die een klein fortuin zouden moeten neerleggen om überhaupt ergens binnen te komen, laat staan te feesten zoals wij dat hebben kunnen doen. We vinden het een heel raar fenomeen en we snappen nog steeds niet helemaal waarom het zo werkt. But damn, we loved Vegas and we'll be back!

Work hard, play harder!!

Jis & Cait