Drie woorden: Long Ass Flight... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jis en Cait - WaarBenJij.nu Drie woorden: Long Ass Flight... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jis en Cait - WaarBenJij.nu

Drie woorden: Long Ass Flight...

Blijf op de hoogte en volg Jis en Cait

15 April 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend om 04.30 uur liep de wekker af. Gisteravond hadden we met een hoop pijn en moeite onze koffers dichtgekregen (JAWEL, ze zaten nog net onder de 23 kg!), maar vanochtend moesten ze toch nog even open om tegen beter weten in alles nóg een keer te controleren. En natuurlijk zat alles er nog steeds in ;)

Vanaf Schiphol vertrokken we met Swiss Air richting Zürich, Zwitserland. Tijdens deze vlucht van 1 uur en 5 min werden we volgestouwd met chocoladebroodjes, jus d' orange en zoveel thee/koffie als we op konden. Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Zürich keken wij onze ogen uit; alles was mooi, ruim, luxe en duur. Wat een luchthaven! Zelfs de klokken in de terminals waren van Omega. Jis werd natuurlijk weer uit de rij gehaald voor een security controle die steekproefgewijs werd uitgevoerd. Ze moest hiervoor mee naar een aparte ruimte waar haar handbagage grondig werd doorzocht en een vrouw haar fouilleerde. Hierna mocht ze mee naar de gate (gelukkig hadden ze die 3 kilo cocaïne niet gevonden!).

Om 13.00 uur vertrok onze 12-uur durende vlucht van Zürich naar San Francisco. Het begon al meteen weer met een snack: pretzels met koffie of thee. Wij vonden dat nogal karig na de vorige vlucht waar we helemaal volgestouwd waren, maar we hadden weer te vroeg gezeurd: al snel volgde een lunch met warme kip, salade, een broodje, kaas, een klein gebakje en drinken. En elke twee uur kwam er weer iets lekkers. Caramelijs, een turkey sandwich, chocola. Geen hoger gehad dus! Alleen een zere rug en een houten kont. 12 uur vliegen is geen pretje, zelfs niet als je op reis mag naar Amerika.

Na deze 'long ass flight' waren we dan ook heel blij om weer met beide voetjes op de grond te staan. Vanaf San Francisco International Airport zijn we met de BART train naar Powell Street Station gegaan. A 'bumpy ride' van een klein half uurtje. Daar vandaan was het twee straten lopen naar ons hostel: USA Hostels San Francisco. Op zich helemaal niet zo ver, alleen wel met 30 kg aan koffers. Maar niks mis met een goeie workout! Toen we incheckten bij het hostel vertelden we dat we graag Alcatraz willen bezoeken tijdens ons verblijf in San Francisco. De jongen achter de balie begon te lachen en zei "Yeah you're not the only one!" Het bleek dat we dat beter twee weken van tevoren hadden kunnen reserveren. Wel gaf hij ons een alternatief: om half 6 's morgens op Pier 33 gaan liggen om twee van de standby tickets te bemachtigen. Dan maak je een goede kans. Dat gaan we doen! Als iets het waard is om midden in de nacht voor je bed uit te komen, dan is het Alcatraz. Once in a lifetime.

Na het inchecken hebben we onze bedjes opgemaakt, kennisgemaakt met een van onze kamergenoten, een Deense. We verblijven deze 5 dagen in een 4-bedroom female dorm met een wastafel en lockers. Verderop in de gang zijn toiletten en douches. Alles zag er netjes en schoon uit. Daarna zijn we lekker gaan douchen. Helemaal gesloopt van de lange reis en het tijdsverschil (het is hier 9 uur vroeger) wilden we eigenlijk meteen gaan slapen. De jongen bij de receptie adviseerde ons om minimaal tot 12 uur wakker te blijven i.v.m. een jetlag. We hebben het gered tot half 10 :') En ja, zoals hij voorspelde waren we allebei om 3:00 uur 's nachts klaar wakker. Eigen schuld!